Body pump z obciążeniem

Obciążenia są bardzo fajne. Pomimo tego, że wiele osób na widok ciężarków, które nie są małe, jest przerażonych, to jednak warto za nie chwycić, dzięki czemu można wspaniale popracować nad spalaniem kalorii, jak również rzeźbieniem sylwetki. W ostatnich czasach dużą popularnością cieszy się body pump lub magic bar. Na czym to polega i dla kogo są one zalecane?

W rytm muzyki

Body pump i magic bar to ćwiczenia w rytm muzyki, które wspaniale angażują ciało. Przy czym podczas ćwiczeń wykorzystywane są…sztangi. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki w myśl choreografii, którą układa instruktor dla swoich podopiecznych. Taniec ze sztangą? Tak, wydaje się to niemożliwe. Jednak jak się okazuje – wszystko przed nami. Kto się nie przekona, ten nie będzie wiedział, że są to wspaniałe zajęcia, które są lekkie, jednak pozwalają na spalenie dużej ilości kalorii. W głównej mierze dedykowane są kobietom, jednak panowie również mogą wziąć w nich udział. Podczas treningu body pump wzmacniane są poszczególne partie ciała. Główny nacisk położony jest jednak na nogi, pupę, uda, ramiona oraz barki. Osoby uczestniczące w takich zajęciach mówią, że podczas jednych zajęć można spalić od 400 do 800 kalorii. Wszystko zależne jest jednak od doboru obciążenia, jak również od indywidualnych parametrów człowieka.

Taniec ze sztangą

Sztangi użytkowane podczas tego rodzaju ćwiczeń są trochę inne, niż normalne. W całości pokryte są one tworzywem antypoślizgowym. Do tego talerze mają specjalne, ergonomiczne uchwyty. Niektóre ćwiczenia podczas magic bar wykonywane są bowiem z samym talerzami, bez gryfu od sztangi. Każdy uczestnik musi musi więc mieć ułatwiony nachwyt takiego obciążenia. Jakie obciążenie powinny mieć sztangi? To zależy już od poziomu zaawansowania. Otóż do wyboru są talerze o wadze 5 kg, 2,5 kg i 1,25 kg. Początkującym zaleca się ćwiczenie z samym gryfem od sztangi. Z czasem będzie można pomyśleć o dobieraniu dodatkowych ciężarów. Całe zajęcia trwają około godziny. Jedna piosenka to sekwencja ośmiu do dziewięciu ćwiczeń, które wykonywane w odpowiednim planie pozwalają na pracę nad poszczególnymi partiami mięśniowymi. Pomiędzy poszczególnymi piosenkami jest mała przerwa na odpoczynek, łyk wody lub ewentualną zmianę obciążenia na większe lub mniejsze. Wydawać by się mogło, że taniec ze sztangą nie należy do łatwych. Na początku faktycznie może tak być. Jednak z czasem, kiedy choreografia zostanie już w całości opanowana, zajęcia będą sprawiać użytkownikom ogromną radość.

Kobieta zdjęcie utworzone przez teksomolika - pl.freepik.com