09
Maj
2020

Skuteczny trening z dużym obciążeniem

Tak naprawdę do wykonywania treningów nie jest potrzebny zaawansowany sprzęt z siłowni. Nie każdy ma czas na to, aby chodzić do takich miejsc. W dzisiejszych czasach można ze spokojem ćwiczyć w zaciszu własnego domu, piwnicy lub garażu, który można wyposażyć w podstawowe urządzenie sportowe, które nie zajmują nawet dużo miejsca. Przy ich pomocy można wykonać naprawdę efektowny i dobry trening.

Akcesoria dla każdego

Do treningu siłowego wielu kulturystów wykorzystuje sztangi o różnym obciążeniu. W dzisiejszych czasach utarło się przekonanie, że tego rodzaju akcesoria dedykowane są tylko i wyłącznie do ciężarowców. Nie! Otóż obciążenia są dla wszystkich. Dla młodszych i dla starszych, dla zawodowców i dla amatorów, dla kobiet i dla mężczyzn. Jeżeli tylko ktoś czuje się na siłę, to koniecznie powinien sprawdzić, czy będzie w stanie poradzić sobie z utrzymaniem tego urządzenia. Nawet, jeżeli ktoś z góry zakłada, że sztanga nie jest dla niego – powinien spróbować! Sztangi są tak wspaniałym urządzeniem, że oddziałują na wiele partii mięśniowych znajdujących się w całym ciele. To wszystko dzięki stabilizacji, jaką należy utrzymać podczas podnoszenia ciężaru do góry. Podczas pracy z dużym obciążeniem mięśnie mogą działać na kilka sposobów: izometrycznie (napięcie mięśnia, długość mięśnia bez zmian), koncentrycznie (skracanie mięśnia) i ekscentrycznie (wydłużanie mięśnia). Takie działanie wpływa na mięśnie głębokie znajdujące się w ciele człowieka.

Dobre ćwiczenia siłowe

Biorąc do ręki obciążenie starajmy się skupić na ćwiczeniach wielostawowych. Mają one lepsze oddziaływanie niż te, które na ogół skupiają się na jednym stawie. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ trening skupiony na wielu stawach sprzyja produkcji hormonów anabolicznych. To właśnie one odpowiedzialne są za wzrost masy mięśniowej. Do tego zabezpieczają organizm człowieka przed procesem katabolicznym, czyli przed redukcją masy mięśniowej. Jest to bardzo ważne, jeżeli ktoś myśli o pięknej ekspozycji swoich mięśni. Jakie ćwiczenia są więc zalecane? Martwy ciąg, wyciskanie żołnierskie, przysiady, wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia, wyciskanie sztangi, zarzut czy przyciąganie sztangi do brody na ławce. Przy czym należy być świadomym tego, że kulturyści do swoich ćwiczeń dołączają środki dopingujące, dzięki czemu ich masa mięśniowa jest jeszcze bardziej widoczna. Osobom, którym nie zależy na startach w zawodach kulturystycznych, powinny wziąć sztangę do ręki, jednak powinni zrezygnować z dopingu.

Ludzie zdjęcie utworzone przez master1305 - pl.freepik.com