11
Maj
2020

Dobry trening siłowy

Trening siłowy lub spalanie kalorii? Który trening jest lepszy? Oczywiście, że obydwa treningi są równie skutecznie i powinny znaleźć się w planie osób aktywnych ruchowo. Ciało człowieka nastawione jest na zmienne ćwiczenia, dlatego trzeba je przeplatać różnymi ćwiczeniami. Wiele osób błędnie skupia się tylko na spalaniu kalorii, zapominając o tym, że mięśnia również trzeba w odpowiedni sposób rzeźbić.

Chuda z tłuszczykiem

Dzisiaj skupimy się na paniach, które na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo szczupło. Piękna i wysportowana sylwetka, wspaniała kondycja – tak, jest czego zazdrościć. Czy na pewno? Otóż nasza pani staje w stroju kąpielowym przed lustrem i widzi, że w okolicach ud, pupy, czy też brzucha znajduje się zbyt wielka ilość tłuszczu! Dlaczego? Ponieważ pani zapomniała o treningu siłowym, który w okolicach tych części ciała pozwoliłby na zamianę tłuszczu na piękne mięśnie. Czas więc nadrobić te zaległości, dzięki czemu patrzenie w lustro będzie sprawiało przyjemność. Przydać się w tym mogą sztangi (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia-951.html). To mit, że sztanga jest urządzeniem tylko i wyłącznie przeznaczonym dla mężczyzn. Wiele kobiet w obecnych czasach trenuje z tym urządzeniem, pracując nad swoimi mięśniami. To mit, że kobiety trenujące ze sztangą mają męskie kształty. Ćwiczenia z taką rzeczą pozwalają na efektywne spalenie kalorii i wyeksponowanie swoich pięknych mięśni, których inni będą potem zazdrościć na plaży.

Ćwiczenia ze sztangą

Ćwiczenia ze sztangą może nie należą do prostych, jednak są skuteczne i wymagają trochę poświecenia, jeżeli ktoś marzy o pięknej sylwetce. Pierwsze ćwiczenie na brzuch ze sztangą polega na jej przetaczaniu. Przymocowując talerze do sztangi, musimy sprawdzić, czy będą mogły one powoli przetaczać się po podłodze. Jeżeli sztanga jest gotowa, to rozpoczynamy. Należy uklęknąć na ziemi i oprzeć swoje ręce o sztangę leżącą na ziemi. Powoli należy rozpocząć przetaczanie sztangi do przodu do momentu, aż ręce się wyprostują. Przypomina tą klasyczną pompkę. Potem tym samym ruchem wracamy do pozycji startowej. Przy czym cały ruch powinien być wykonany przy wsparciu mięśni brzucha. Kolejne ćwiczenie to przysiady ze sztangą. Można je wykonywać na dwa sposoby. Pierwszy to moment, kiedy sztanga będzie oparta na ramionach przez cały czas podczas wykonywania przysiadu. Drugi sposób to utrzymywanie sztangi nad głową na prostych rękach. Wykonywanie przysiadów z obciążeniem wspaniale wpływa na kształtowanie się mięśni nóg, jak również mięśni znajdujących się przy pupie,

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com
09
Maj
2020

Skuteczny trening z dużym obciążeniem

Tak naprawdę do wykonywania treningów nie jest potrzebny zaawansowany sprzęt z siłowni. Nie każdy ma czas na to, aby chodzić do takich miejsc. W dzisiejszych czasach można ze spokojem ćwiczyć w zaciszu własnego domu, piwnicy lub garażu, który można wyposażyć w podstawowe urządzenie sportowe, które nie zajmują nawet dużo miejsca. Przy ich pomocy można wykonać naprawdę efektowny i dobry trening.

Akcesoria dla każdego

Do treningu siłowego wielu kulturystów wykorzystuje sztangi o różnym obciążeniu. W dzisiejszych czasach utarło się przekonanie, że tego rodzaju akcesoria dedykowane są tylko i wyłącznie do ciężarowców. Nie! Otóż obciążenia są dla wszystkich. Dla młodszych i dla starszych, dla zawodowców i dla amatorów, dla kobiet i dla mężczyzn. Jeżeli tylko ktoś czuje się na siłę, to koniecznie powinien sprawdzić, czy będzie w stanie poradzić sobie z utrzymaniem tego urządzenia. Nawet, jeżeli ktoś z góry zakłada, że sztanga nie jest dla niego – powinien spróbować! Sztangi są tak wspaniałym urządzeniem, że oddziałują na wiele partii mięśniowych znajdujących się w całym ciele. To wszystko dzięki stabilizacji, jaką należy utrzymać podczas podnoszenia ciężaru do góry. Podczas pracy z dużym obciążeniem mięśnie mogą działać na kilka sposobów: izometrycznie (napięcie mięśnia, długość mięśnia bez zmian), koncentrycznie (skracanie mięśnia) i ekscentrycznie (wydłużanie mięśnia). Takie działanie wpływa na mięśnie głębokie znajdujące się w ciele człowieka.

Dobre ćwiczenia siłowe

Biorąc do ręki obciążenie starajmy się skupić na ćwiczeniach wielostawowych. Mają one lepsze oddziaływanie niż te, które na ogół skupiają się na jednym stawie. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ trening skupiony na wielu stawach sprzyja produkcji hormonów anabolicznych. To właśnie one odpowiedzialne są za wzrost masy mięśniowej. Do tego zabezpieczają organizm człowieka przed procesem katabolicznym, czyli przed redukcją masy mięśniowej. Jest to bardzo ważne, jeżeli ktoś myśli o pięknej ekspozycji swoich mięśni. Jakie ćwiczenia są więc zalecane? Martwy ciąg, wyciskanie żołnierskie, przysiady, wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia, wyciskanie sztangi, zarzut czy przyciąganie sztangi do brody na ławce. Przy czym należy być świadomym tego, że kulturyści do swoich ćwiczeń dołączają środki dopingujące, dzięki czemu ich masa mięśniowa jest jeszcze bardziej widoczna. Osobom, którym nie zależy na startach w zawodach kulturystycznych, powinny wziąć sztangę do ręki, jednak powinni zrezygnować z dopingu.

Ludzie zdjęcie utworzone przez master1305 - pl.freepik.com
06
Maj
2020

Body pump z obciążeniem

Obciążenia są bardzo fajne. Pomimo tego, że wiele osób na widok ciężarków, które nie są małe, jest przerażonych, to jednak warto za nie chwycić, dzięki czemu można wspaniale popracować nad spalaniem kalorii, jak również rzeźbieniem sylwetki. W ostatnich czasach dużą popularnością cieszy się body pump lub magic bar. Na czym to polega i dla kogo są one zalecane?

W rytm muzyki

Body pump i magic bar to ćwiczenia w rytm muzyki, które wspaniale angażują ciało. Przy czym podczas ćwiczeń wykorzystywane są…sztangi. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki w myśl choreografii, którą układa instruktor dla swoich podopiecznych. Taniec ze sztangą? Tak, wydaje się to niemożliwe. Jednak jak się okazuje – wszystko przed nami. Kto się nie przekona, ten nie będzie wiedział, że są to wspaniałe zajęcia, które są lekkie, jednak pozwalają na spalenie dużej ilości kalorii. W głównej mierze dedykowane są kobietom, jednak panowie również mogą wziąć w nich udział. Podczas treningu body pump wzmacniane są poszczególne partie ciała. Główny nacisk położony jest jednak na nogi, pupę, uda, ramiona oraz barki. Osoby uczestniczące w takich zajęciach mówią, że podczas jednych zajęć można spalić od 400 do 800 kalorii. Wszystko zależne jest jednak od doboru obciążenia, jak również od indywidualnych parametrów człowieka.

Taniec ze sztangą

Sztangi użytkowane podczas tego rodzaju ćwiczeń są trochę inne, niż normalne. W całości pokryte są one tworzywem antypoślizgowym. Do tego talerze mają specjalne, ergonomiczne uchwyty. Niektóre ćwiczenia podczas magic bar wykonywane są bowiem z samym talerzami, bez gryfu od sztangi. Każdy uczestnik musi musi więc mieć ułatwiony nachwyt takiego obciążenia. Jakie obciążenie powinny mieć sztangi? To zależy już od poziomu zaawansowania. Otóż do wyboru są talerze o wadze 5 kg, 2,5 kg i 1,25 kg. Początkującym zaleca się ćwiczenie z samym gryfem od sztangi. Z czasem będzie można pomyśleć o dobieraniu dodatkowych ciężarów. Całe zajęcia trwają około godziny. Jedna piosenka to sekwencja ośmiu do dziewięciu ćwiczeń, które wykonywane w odpowiednim planie pozwalają na pracę nad poszczególnymi partiami mięśniowymi. Pomiędzy poszczególnymi piosenkami jest mała przerwa na odpoczynek, łyk wody lub ewentualną zmianę obciążenia na większe lub mniejsze. Wydawać by się mogło, że taniec ze sztangą nie należy do łatwych. Na początku faktycznie może tak być. Jednak z czasem, kiedy choreografia zostanie już w całości opanowana, zajęcia będą sprawiać użytkownikom ogromną radość.

Kobieta zdjęcie utworzone przez teksomolika - pl.freepik.com